حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین رکنی حسینی امام جمعه بخش بردخون در خطبههای این هفته نماز جمعه بردخون با سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: یکی از اصول اخلاقی اسلام حقالناس است که شامل آبرو، مال و جان انسان است و برخی با تهمت، شایعهپراکنی و نسبتهای ناروا با آبروی مردم بازی می کنند که در روز قیامت به شدت مجازات می شوند .امام جمعه بردخون افزود: برخی نمونههای حقالناس شامل رشوه، سرقت، ربا، احتکار، تصرف در بیتالمال، عدم پرداخت خمس و زکات، عدم رعایت امانت و گرانفروشی است که رشوه همچون موریانه رشتههای وحدت و حاکمیت جامعه را میخورد .
وی با نکوهش احتکار در جامعه، اضافه کرد: دین اسلام حرامخواری را مذمت و سرزنش کرده و اجتناب از آن را یکی از نشانههای کرامت و بزرگواری می داند و برای کسب حلال ارزش زیادی قائل شده است .
رکنی حسینی وظایف مسؤولان را نسبت به محتکران مهم دانست و گفت: دولتمردان باید با نظارت دقیق و جدی مانع هرگونه احتکار، گرانفروشی و کمفروشی در جامعه شوند زیرا افرادی که کالاهای ضروری مردم را به قصد گرانی احتکار و انبار می کنند فاسد و خائن به ملت هستند .
خطیب جمعه بردخون در خطبه دوم نماز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل ابراز داشت: مقاومت به عنوان کلیدیترین جزء از انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته به شمار میرود زیرا ملت قهرمان ایران با مقاومت در برابر زیادهخواهیهای دشمن ایستاده و دشمن را به عقبنشینی وادار کرده است .
امام جمعه بردخون به موضوع تقسیم ناعادلانه عوارض آلایندگی اشاره کرد و گفت: بالاخره پس از مدتها یکی دیگر از نمایندگان استان روزه سکوت خود را شکست و پیرامون عوارض آلایندگی سخن گفت اما دو نماینده دیگر تاکنون در این زمینه صحبتی نکرده اند که امیدواریم از حق مردم مظلوم و محروم استان بوشهر دفاع کنند .
وی ادامه داد: مردم حق دارند از نمایندگان خود انتظار حل و رفع مشکلات و مطالبات داشته باشند، زیرا نمایندگان استانهای همجوار به دنبال گرفتن حق غیرقانونی هستند اما نمایندگان ما بی خیال، بی تفاوت هستند .وی اضافه کرد: کل اعتبار استان از بابت آلایندگی در سال گذشته 152 میلیارد تومان بوده که بر اساس طرح جدید برنامه و بودجه و محیط زیست امسال سهم استان به نصف کاهش یافته و بقیه به هرمزگان و فارس اختصاص یافته است که انتظار داریم مسؤولان حق مردم را بگیرند.
رکنی حسینی افزود: سهم عسلویه 36 درصد، جم 14 درصد، مهر و لامرد 28 درصد، پارسیان 22 درصد و سهم کنگان و دیّر از عوارض حق آلایندگی به صفر رسیده و این در حالی است که با وجود کوههای سربه فلک کشیده بین عسلویه و مهر و لامرد هوای این شهرستانها در بهترین شرایط است و هیچ مشکلی ندارند .
....
ما را در سایت . دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 196 تاريخ: پنجشنبه 30 خرداد 1398 ساعت: 8:30